Systemická práce s rodinou
Základy systemické teorie a metodické postupy užitečné při práci s rodinnými systémy.
Akreditace programu
Kurz je akreditován MPSV ČR pro PC/SP/VP/PP
Tématické zaměření programu
Program vychází převážně ze systemického přístupu, nabízí a podporuje rozvoj vědomostí a trénink dovedností potřebných pro praxi pomáhajících profesionálů, kteří pracují s rodinami. Zaměřuje se především:
- na posílení vlastního vědomí profesionální identity (role) pracovníka,
- na získání praktických dovedností ve vedení konstruktivistického rozhovoru s rodinou, tj. s vícečlenným klientským systémem
- a na rozvoj dovedností reflektování procesu pomáhání a své pozice v něm.
Pomáhající profesionál se obvykle při své setkává nejen s klientem – uživatelem služeb, ale též s lidmi z jeho blízkého okolí, nejčastěji pak s rodinnými příslušníky. I oni svými žádostmi a očekáváními vstupují do společného příběhu terapie či sociální práce. Kurz nabízí základy teorie efektivní komunikace s vícečlenným klientským systémem umožňující rozvíjení spolupráce všech zúčastněných. V praktických komunikačních cvičeních a v modelových situacích si frekventanti ověří použitelnost, účinnost a užitečnost tohoto způsobu práce. Získané vědomosti a praktický trénink rozvíjející profesionální dovednosti umožní účastníkům účinněji provázet a podporovat klienty a jejich rodiny při hledání a uskutečňování řešení jejich situace.
Cílová skupina
Program je určen pracovníkům pomáhajících profesí (psychoterapeuti, konzultanti a poradci, sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách, pedagogičtí pracovníci, pracovníci z oblasti psychosociální rehabilitace, psychiatři a lékaři ostatních oborů, psychologové, též studenti těchto oborů).
Odborná garance
MUDr. František Matuška
Lektor programu
Mgr. Petra Meisnerová a/nebo MUDr. František Matuška
Časový harmonogram
Kurz zahrnuje 32 hodin vzdělávání a tréninku rozdělených do dvou dvoudenních setkání oddělených 2 - 3 týdenním mezidobím. Každé setkání proběhne v časovém harmonogramu:
1. den: 10.00 – 17.30 h (hodinová polední pauza)
2. den: 9:00 - 16:30 h (hodinová polední pauza)
Místo konání
Vzdělávací a tréninkový institut HERMÉS Praha, Ctiradova 10, Praha 4 - Nusle
Počet účastníků
Optimální počet účastníků je 9 – 15 osob, max. pak 18 osob v jednom běhu kurzu.
Cena a způsob její úhrady
Cena za program je 4.800 Kč / osobu.
Kurzovné je možné hradit bankovním převodem na účet vedený u FIO banky pod číslem 2600223389/2010, variabilní symbol – číslo faktury (u samoplátců rodné číslo). Vystavení faktury, prosím, žádejte při přihlašování pracovníků na program.
Výjimečně též provést úhradu kurzu přímou platbou v kanceláři HERMÉS Group (po předchozí dohodě s manažerkou vzdělávacích programů Martinou Pazderovou, tel. 731 455 511).
Storno podmínky pro naše tematické kurzy
Vážení zájemci a účastníci našich kurzů,
víme, že někdy do záměru zúčastnit se vzdělávání, zasáhnou životní události, které nelze dopředu předpokládat a které Vám zabrání zúčastnit se našeho kurzu. Stejně tak se mohou nepředpokládané překážky vyskytnout i na naší straně a narušit tak možnost konání kurzu v předem stanoveném termínu. Snažíme se termíny našich kurzů vypisovat co nejčastěji, jak jen můžeme, jejich konání či nekonání (odložení na pozdější termín) pak často závisí na počtu přihlášených účastníků. Pokud se nakonec účastníci nedostaví v původně plánovaném počtu, přesto platíme lektora i náklady spojené s prostorem, kde kurz probíhá, stejně jako administrativní úkony naší asistentky, která kurz organizačně připravuje. Z těchto důvodů jsme nuceni stanovit storno podmínky pro rušení účasti ze strany přihlášených účastníků - a samozřejmě i podmínky, které ošetřují možnost zrušení termínu kurzu z důvodů na naší - organiátorské - straně.
Věříme, že tyto transparentní podmínky pro konání i případné nekonnání kurzu či případnou Vaši neúčast na něm, přispějí k vytvoření oboustranně výhodné situace, za níž my budeme schopni naše kurzy pro Vás nadále připravovat, nabízet a pořádat a vy se jich budete moci ku své spokojenosti účastnit.
Děkujeme za pochopení.
Zrušení účasti na semináři ze strany účastníka
Pokud se přihlášený účastník na kurz nedostaví, uhrazené kurzovné se nevrací.
Pokud se účastník nemůže kurzu zúčastnit, může své místo podstoupit kolegovi či kolegyni – tuto změnu zaregistrujeme a náležitě zadministrujeme nejpozději při zahájení kurzu. Uhrazené kurzovné bude převedeno na náhradníka či náhradnici.
Pokud přihlášený účastník chce zrušit svoji účast na kurzu, je nutné, aby tak učinil písemně prostřednictvím e-mailu zaslaného na adresu: info@hermesgroup.cz. Poté bude kurzovné či jeho poměrná část vrácena dle následujících pravidel:
Zrušení účasti |
Výše vrácené částky kurzovného |
22 a více dní před dnem zahájení kurzu |
100 % |
8 - 21 dní před dnem zahájení kurzu |
50 % |
7 a méně dní před dnem zahájení kurzu |
0 % |
Rozhodující je den odeslání emailu o zrušení účasti.
Administrativní poplatek za úkony spojené se zrušením účasti ze strany přihlášeného zájemce či jeho organizace činí 150 Kč. O tuto částku bude vždy sníženo vracené kurzovné (či jeho poměrná část).
Dojde-li ke zrušení kurzu ze strany organizátora kurzu. (nemoc lektora či jiné vážné důvody):
a) přihlášený zájemce může navštívit kurz jakmile bude pořádán v náhradním termínu nebo
b) kurzovné bude v plné výši vráceno bankovním převodem na účet, z kterého bylo původně uhrazeno nebo
c) platbu je možné využít jako úhradu jiného volného kurzu dle dohody s účastníkem (a jeho vysílající organizací).